Miért előnyös webáruházat nyitnod?

Virágzik az internetes kereskedelem, és nagyon sok üzlet és vállalkozás nyit a fizikálisan is elérhető boltja mellett vagy akár helyett webshopot is, melynek köszönhetően még szélesebb körben kínálhatja a termékeit, szolgáltatásait, időbeli és földrajzi megkötés nélkül. Nem véletlen tehát, hogy a webshopok népszerűsége egyre jobban növekszik, eladói és vásárlói megközelítésből egyaránt.

Ezeket a szempontokat érdemes számításba venned, ha a webáruház nyitásán gondolkodsz:

  • jelentős összeget takaríthatsz meg azáltal, hogy nem kell üzlethelyiséget vásárolnod vagy bérelned, illetve rezsiköltséget fizetni
  • a raktározási költség is kevesebb lehet, hiszen elegendő kisebb mennyiségű terméket készleten tartani, és elég csak akkor beszerezned bizonyos árucikkeket, amikor egy vásárló megrendeli
  • ugyanezen oknál fogva nagyobb választékot tárhatsz a vásárlóid felé
  • sőt, nehezebben, távolabbról beszerezhető termékeket is feltehetsz a virtuális polcodra
  • a munkabéreken is spórolhatsz, hiszen nem lesz szükséged eladóra, pénztárosra, raktárosra, takarítóra, stb.
  • nincsenek távolságok, sem térben, sem időben, az internetnek köszönhetően illetve egy webshop éjjel-nappal nyitva van, még hétvégén is
  • mivel a fentiek által jelentős költséget takaríthatsz meg, így megnövelheted az árrésedet, vagy alacsonyabb áron is értékesíthetsz.
  • A költségmegtakarítás miatt növekedhet az árrésed vagy olcsóbb lehet az eladási árad.

Milyen előnyökkel jár egy vásárlóid részére, ha rátalálnak a webshopodra?

  • időt és energiát spórolnak a vevőid, mert akkor és onnan nyitják meg a weblapodat, amikor és ahonnan szeretnék – nem kell utazniuk, sorban állniuk; figyelniük, hogy odaérjenek nyitvatartási időben, kényelmesen az otthonukból is vásárolhatnak akár kedden hajnalban vagy vasárnap délután
  • Nagyobb választékkal találkozhatnak, hiszen egy hagyományos bolt eladótere, raktára adott területtel rendelkezik, míg egy webshop virtuális polcain végtelen mennyiségű hely van
  • Az előző pontból következik, hogy így akár nehezebben beszerezhető cikkeket is megtalálhatnak a vásárlóid
  • Vevőid örülni fognak az alacsonyabbra szabott áraidnak, hosszabb időszakon át tartó vagy villámakcióidnak, melyekről, akár hírlevelek vagy a social media felületeid által is azonnal értesülhetnek