Amit elsődlegesen a CRM rendszerről tudni kell, hogy manapság egyre inkább elengedhetetlen a hatékony ügyfélkezelés szempontjából. A szakértők szerint sokkal gazdaságosabb, sőt kifizetődőbb egy már meglévő, visszatérő elégedett partnert, vásárlót megtartani, mint folyamatosan újakat magunkhoz csalogatni. Az ügyfélkör bővülése esetlegesen magával hozhatja azt, elveszünk a megkeresések, megbízások tengerében és amiatt veszítünk el akár régi, akár új ügyfelet, mert egy-egy hívás vagy válasz e-mail, netán egy apró, de fontos kérés teljesítése elmarad. Nézzük, mire is jó a CRM rendszer és miben is lehet nagy segítségünkre.
Eszik-e vagy isszák?
A CRM egy idegen betűszó, a Customer Relationship Management szavak rövidítése. Tömören megfogalmazva ügyfélkapcsolat-menedzselést értünk alatta, egész pontosan arról van szó, hogy egy cég miként kezeli az ügyfelek adatait, milyen adatbázist használ. Ugyanakkor jelenti azt is, hogy a vállalkozás milyen és mennyire átlátható rendszerben dolgozik és ezáltal milyen mértékben naprakész illetve mennyire tudja visszamenőleg is pontosan követni nem csupán az adatokat, hanem egy adott üzleti kapcsolat mozzanatait is.
Amennyiben ezt egy jól átgondolt, logikusan felépített rendszerben teszi, akkor minden egy helyen hozzáférhető, a magánszemélyek, cégek adataitól kezdve az aktuális projektekkel kapcsolatos feladatokig, azok státuszáig. És a lényeg, hogy mindezt átlátható, letisztult és könnyen kezelhető formában.
Miben más ez, mint egy szokványos adatbázis?
Sok esetben a mai napig Excel táblázatokban rögzítik a céges adatbázisokat, melyek lehetőséget adnak ugyan némileg bizonyos elemek szűrésére is, de gyakori jelenség, hogy hiába minden igyekezet, előbb-utóbb nehezen követhetőek lesznek mind az adatfrissítések, mind a csoportosítások, szűrések is.
Arról nem is beszélve, hogy minden partnerhez feladatokat, határidőket is rendelhetünk, így mindig aktuálisan követhető, hogy melyik projekt éppen hol tart. Arra pedig, hogy felesleges köröket fussunk a keresgéléssel, egyáltalán nincs idő.
És a jó hír az, hogy a CRM rendszerek kezelése csak eleinte kíván aktív odafigyelést, később azonban már csak finomhangolásokra van szükség és nagyon sok funkció automatizáltan működik.
Mi mindent tud egy jól felépített CRM rendszer?
Már a leendő partnereket is számításba veszi! A potenciális partnerek – vagy ahogyan még nevezzük őket, leadek - számontartása elengedhetetlen a növekedés szempontjából. A leendő vásárlóink, vagy akik érdeklődnek az általunk kínált szolgáltatás iránt, végig követhetőek a CRM rendszer segítségével.
Az adatbázis mindennek az alapja
Minden partner, ügyfél, vásárló adatait egy helyen egy központi adatbázisban gyűjthetjük. A kapcsolatfelvételt nagyban megkönnyíti mindez, hiszen a cég munkatársai bármikor rápillanthatnak, így gördülékennyé válik mindenfajta kapcsolattartás.
A marketinges munkáját is nagyban megkönnyíti
A fentiekben említett gördülékeny kapcsolattartás megkönnyíti, hogy a marketing üzenetek frissen, azonnal célba érjenek, és egyáltalán, a kommunikáció élő és aktív legyen.
Az ügyféligények, visszajelzések követése is leegyszerűsödik
Egy cég sikerének alapja az ügyfelek egyedi igényeinek, kéréseinek kiszolgálása, esetleges panaszaik orvoslása. Gyakori jelenség, hogy egy-egy alkalommal ezekre a megkeresésekre a várt reakció a cég részéről elmarad. Azonban egy hatékony CRM rendszer használata esetén egyetlen kérdés, kérés, visszajelzés sem marad megválaszolatlanul, hiszen a rendszer számontartja a beérkező üzeneteket és a válaszokat.
Nem veszünk el az egyre növekvő adatmennyiségben
A logikusan felépített adatbázis nem csupán a partnerek és ügyfelek alapadatait, elérhetőségeit képes rögzíteni, hanem mennyiségre és minőségre vonatkozó számokat is, legyen az a vásárló által megrendelt termékek száma, rendelésének összege, vagy éppen az elégedettségét tükröző visszajelzése is.
A CRM által az is nyomon követhető például, hogy egy adott ügyfél mikor és milyen formában vette fel utoljára a kapcsolatot a céggel. Ami pedig sokszor ennél is fontosabb lehet, az az, hogy a rendszer képes az ügyfélhez kapcsolódó dokumentumokat is áttekinthetően tárolni.
Összegzésképpen, ha rákeresünk egy ügyfélre, akkor egy helyen minden azonnal látható vele kapcsolatosan, az elérhetőségeitől kezdve az általa vásárolt és kedvelt termékeken, szolgáltatásokon át, a weboldalunk látogatásának gyakoriságán keresztül az összes vele kapcsolatos együttműködésig, dokumentumig. Ha pedig ennyi mindent tudunk az adott ügyfélről, partnerről, akkor személyre szabott ajánlatokat állíthatunk össze a számára, vagy olyan akciókkal kereshetjük meg, amely nagy valószínűséggel felkelti majd az érdeklődését.
Természetesen az is testre szabható, hogy egy adott cégnek milyenfajta adatok tárolására lehet szüksége, mennyire szerteágazó az az adatbázis, amellyel sikerrel tud működni. És ezért is vagyunk mi, a Tender Team Hungary szakemberei, hogy ebben Önnek is tudjunk segíteni.